اسلایدر

نگاهی بر زندگی شهید جمال محمدی
وبسایت عاشقان صراط*یا مهدی
السلام علیک یا ابا عبدالله به صراط ، سنگر کوچک مجازی جبهه ی مقابله با جنگ اینترنتی ،خوش آمدید امیدوارم با این سایت بتوانیم قطره ی کوچکی از حقمان به شهدای اسلام ادا کنیم التماس دعا

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان صراط و آدرس seratm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

کل مطالب : 8
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 27
بازدید سال : 101
بازدید کلی : 7343
نگاهی بر زندگی شهید جمال محمدی

ای پاسداران حریم عشق! مگر می توان بی نام و یاد شما درفرهنگ لغات این سرزمین به مفهوم آزادی و رهایی رسید؟!
بی شک رشادت ها و حماسه آفرینی های پاسداران و جانبازان انقلاب اسلامی در دوران ارزشمند دفاع مقدس، در راه صیانت از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران فراموش شدنی نیست

 

034برای دیدن این مطلب قسمت ادامه ی مطلب را کلیک کنید.!

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عضو شوید

rjdg_picture6.jpg

تعداد بازدید از این مطلب: 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلنوشته

سلام 

اینجا یک دفتر انشا نیست ...! دفتیری نیست که برای نمره گرفتن انشا بنویسی و مطلبی به جا بگذاری

این جا مکانی است برای ثبت دلنوشته های شما برای شهیدان ، شهیدانی که عاشقانه به سمت خدایشان رفتند ...!

در قسمت نظرات این مطلب دلنوشته ی خود را حتی اگر یک جمله باشد قرار دهید ...!

تعداد بازدید از این مطلب: 451
برچسب‌ها: شهید ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


افطاری بهشتی

ما در دوران اسارت جز مفقودين بوديم يعني نه ايران از ما خبر داشت و نه صليب سرخ جهاني نام ما را ثبت كرده بود. به همين جهت مشكلات ما از ساير اسرا بيشتر بود. هيچ نام و نشاني از ما در جايي نبود.
عراقي ها به ما خيلي سخت مي گرفتند جز ارتباط و اتكال به خدا هيچ راهي نبود تنها اميدمان استعانت خداوندي بود يكي از راههاي تحكيم ارتباط الهي بحث نماز و روزه بود بچه هايي كه با ما در اردوگاه 12 و 18 بودند تقريبا ماه رجب و ماه شعبان را در استقبال از ماه رمضان روزه مي گرفتند هر چند كه روزه گرفتن و نماز خواندن حتي به صورت فرادي جرم بود. بارها اتفاق مي افتاد كه هنگام نماز دژخيمان بعثي به بچه ها حمله مي كردند و جهت آنها را از قبله تغير ميدادند و نماز را بهم مي زدند حتي يك شب مجبور شديم نماز مغرب و عشا را به حالت خوابيده و زير پتو به جا بياوريم . روزه گرفتن جرم سنگين تري بود بچه ها غذاي ظهر را مي گرفتند و در يك پلاستيك مي ريختند چهار گوشه آن را جمع كرده و گره مي زدند سپس اين غذا را در زير پيراهن خود پنهان مي كردند و افطار ميل مي نمودند اگر موقع تفتيش از كسي غذا مي گرفتند او را شكنجه ميدادند. آن غذاي سرد ظهر با غذاي مختصري كه احيانا در شب مي دادند را بچه ها به عنوان افطار مي خوردند و تا افطار بعد به همين ترتيب مي گذشت . خدا شاهد است امروز كه 15 سال از اسارت مي گذرد به هنگام ماه مبارك رمضان همه نوع خوراكي با بهترين كيفيت در سفره هايمان يافت ميشود ولي لذت افطار دوران اسارت را ندارد. به نظر من آن غذا غذاي بهشتي بود و ما هنگام افطار واقعا " حضور خدا را احساس مي كرديم . دعاي افطار با حال و هواي معنوي خاصي توسط بچه ها قرائت مي شد هر چند پس از صرف افطاري تا افطار بعد هيچ خبري از خوراكي نبود ولي خيلي برايمان لذت بخش بود.
راوي : سردار مرتضي حاج باقري
روزه داران شهيد
رمضان در جبهه ها در اوج گرماي تابستان آنهم در منطقه خوزستان حال و هواي ويژه اي داشت . سال 60 ماه رمضان در اوائل مرداد ماه و گرماي بالاي 50 درجه خوزستان بسيار طاقت فرسا بود . رزمندگاني كه از اقصي نقاط كشور به جبهه مي آمدند حكم مسافر را داشتند و كمتر مي توانستند يك جا ثابت باشند بعضي از آنها در يك منطقه مي ماندند و از مسئول و يا فرمانده مربوطه مجوز مي گرفتند و قصد ده روز نموده و روزه دار مي شدند . روزهاي طولاني بالاي 16 ساعت گرماي شديد و سوزان كار فعاليت نبرد با دشمن حتي در منطقه پدافندي شدت يافتن تشنگي و ضعف و بي حالي از جمله مواردي بود كه وجود داشت اما به لطف خدا در ايمان و اراده ي رزمندگان كمترين خللي ايجاد نمي شد. سال 61 ماه مبارك رمضان در تير ماه واقع شد . عمليات رمضان در همين ماه سال انجام گرفت . شب 19 رمضان در حال و هواي خاصي رزمندگان آماده ي عمليات مي شدند.گرماي شديد باد و طوفان شنهاي روان و از همه مهمتر نبود با دشمن آنهم براي كساني كه روزه دار بودند بسيار سخت بود. انسان تا در شرايط موجود قرار نگيرد درك مطلب برايش سنگين است . در آن عمليات بسياري از عزيزان به وصال حضرت حق پيوستند در حاليكه روزه دار بودند و لبهايشان خشكيده بود. اما به عشق اباعبدالله الحسين (ع ) و عطش كربلا رفتند و به شهادت رسيدند.
راوي : سيد ابراهيم يزدي
روزه دار سيزده ساله
در ماه رمضان سال 63 از طرف لشگر 25 كربلا به پايگاه شهيد مدني اعزام شديم (پايگاه لشگر 8 نجف اشرف ) چون قرار بود به مقر عمليات منتقل شويم حكم مسافر را داشتيم و روزه بر ما واجب نبود اما كساني كه در ماه مبارك در پايگاه اهواز مي ماندند مي بايست روزه مي گرفتند از جمله مسئولين ستاد و امام جماعت و مكبر كه نوجوان 13 ساله اي بود روزه داشت هواي اهواز بسيار گرم بود و حتي يك ساعت بدون نوشيدن آب قابل تحمل نبود. اواخر ماه مبارك كه به اهواز برگشته بودم احساس كردم نصف گوشت بدن اين نوجوان آب شده . واقع از ايمان از چهره نحيف اين نوجوان (مكبر نماز خانه ) متجلي بود و هر وقت ياد آن صحنه مي افتم و آن گرماي طاقت فرسا از خودم خجالت مي كشم كه چرا نمي توانستيم روزه بگيريم .
راوي حبيب الله ابوالفضلي
روزه و عمليات
عمليات رمضان سال 61 مقارن با ماه مبارك رمضان در جنوب بصره به وقوع پيوست كه در اين عمليات رزمندگان اسلام تا رودخانه دجله پيشروي كردند واز آب دجله وضو ساختند. در آن روزهاي گرم مرداد ماه تعدادي از رزمندگان با زبان روزه شركت نمودند. گرماي طاقت فرسا و مقاومت در مقابل پاتك دشمن و نبود خاكريز مناسب روزگار سختي را براي لشگريان رقم مي زد. اسلحه و آرپي جي ها بر اثر تابش خورشيد و شليك پي در پي چنان داغ شده بودند كه از روي لباس هايي كه از تن درآورده و به عنوان دستگيره از آن استفاده مي نمودند قابل تحمل نبود و رزمندگان براي دور ماندن از آسيب شليك گلوله هاي مستقيم تانك خود را به زمين داغ منطقه مي چسباندند. و به راستي به سخت بود صحنه هاي شهادت دوستان و همسنگران يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.
راوي : حبيب الله ابوالفضلي
خادم رزمندگان
ماه رمضان سال 66 بود در منطقه عملياتي غرب كشور بوديم نيروهايي كه در پادگان نبي اكرم (ص ) حضور داشتند در حال آماده باش براي اعزام بودند. هوا باراني بود و تمام اطراف چادر در اثر بارش باران گل آلود بود بطوري كه راه رفتن بسيار مشكل بود و با هرگامي گلهاي زيادتري به كفشها مي چسبيد و ما هر روز صبح وقتي از خواب بيدار ميشديم متوجه مي شديم كليه ظروف غذاي سحر شسته شده اطراف چادرها تميز شده و حتي توالت صحرايي كاملا پاكيزه است . اين موضوع همه را به تعجب وا ميداشت كه چه كسي اين كارها را انجام مي دهد ! نهايتا يك شب نخوابيدم تا متوجه شوم چه كسي اين خدمت را به رزمندگان انجام ميدهد ! بعد از صرف سحر و اقامه ي نماز صبح كه همه بخواب رفتند ديدم كه روحاني گردان از خواب بيدار شد و به انجام كارهاي فوق پرداخت و اينگونه بود كه خادم بچه هاي گردان شناسايي گرديد. وقتي متوجه شد كه موضوع لو رفته گفت : من خاك پاي رزمندگان اسلام هستم .
راوي عبدالرضا همتي

                                                                                       Image result for ‫رمضان‬‎

منابع:

سایت شهید آوینی

 
تعداد بازدید از این مطلب: 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ماه رمضان در جبهه ی نبرد با داعش

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عراق در حالی به نبرد با تروریست‌های داعش مشغولند که در گرمای شدید هوا روزه‌دار نیز هستند.

ماه رمضان و جبهه نبرد با داعش/ تصاویر‎‎
 
برای دیدن دیگر عکس ها به ادامه ی مطلب مراجه فرمایید
تعداد بازدید از این مطلب: 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فلسفه روزه از نظر امام رضا (ع)

امام رضا(علیه السلام) در فلسفه و دلائل وجوب روزه مى‏ فرماید:

«انما امروا بالصوم لکى یعرفوا الم الجوع و العطش، فیستدلوا على فقر الآخرة، و لیکون الصائم خاشعا ذلیلا مستکینا ماجورا و محتسبا عارفا،صابرا على ما اصابه من الجوع و العطش، فیستوجب الثواب مع ما فیه من الامساک عن الشهوات و یکون ذلک واعظا لهم فى العاجل و رائضا لهم على اداء ما کلفهم و دلیلا لهم فى الآجل و لیعرفوا شدة مبلغ ذلک على اهل الفقر و المسکنة فى الدنیا فیؤدوا الیهم ما افترض الله لهم فى اموالهم‏»

وقتى از حضرت درباره فلسفه روزه مى‏ پرسند، مى‏ فرماید: همانا (مردم) مامور به روزه شدند تا بشناسند درد و ناگواریهاى گرسنگى و تشنگى را، و آنگاه استدلال کنند بر سختیهاى گرسنگى و تشنگى و فقر آخرت، (که پیامبر صلى الله علیه و آله در خطبه شعبانیه مى‏ فرمود: و اذکروا بجوعکم و عطشکم جوع یوم القیمة و عطشة، یاد آورید از گرسنگى و تشنگى روزه داریتان گرسنگیها و تشنگیهاى روز قیامت را، که این یادآورى انسان را به فکر تدارک قیامت مى‏ اندازد که تا سعى کند، جد و جهد بیشترى در کسب رضاى خداوند و کمک به مخلوق ضعیفش بنماید و آنان را از امکانات مادى و غیر مادى خویش بهره‏مند سازد(.

(آنگاه امام علیه السلام خصوصیات صائم را این چنین توصیف مى‏ فرماید) و هر آینه روزه‏دار باید (به پیشگاه خداوند) بنده‏اى خاشع و ذلیل و داراى استکانت و وقار باشد، (و خود و عمل خویش را) ماجور و مثاب دانسته، (و بداند که اعمال و زحماتش) به حساب مى‏ آید، (و نادیده گرفته نمى‏ شود) و در همه حال به آنچه که انجام مى‏ دهد از عبادات عارف باشد، و بر آنچه که از گرسنگى و تشنگى به او مى‏ رسد صبر کند، و در آن هنگام با امساک از شهوات (و پیروى نکردن از نفس اماره بسوء) مستوجب ثواب فراوانى مى‏ شود، (و خداوند اجر و ثواب عبادت روزه‏داریش را به او مرحمت‏خواهد فرمود) و این اوصاف حمیده (که براى صائم ذکر شد) واعظ خوبى براى روزه‏داران در دنیا خواهد شد، (که اثرات وضعى این اوصاف کاملا در چهره و اعمال و رفتار آنان مشهود خواهد گشت) و رائض و راغب است‏بر روزه‏داران بر اداء آنچه که مکلف به آنند و اهنماى خوبى براى آنان است در عالم عقبى، و آنان باید بشناسند شدت و اهمیت مشکلات فقرا و بیچارگان را که تا رحمت آورند بر فقراء و مساکین در دنیا، سپس اداء نمایند حقوق آنان را که خداوند در اموالشان مقرر فرموده است. (یعنى اینطور نباشد که خود خوب بخورند و بپوشند و دیگران گرسنه باشند.
 

شاعر عرب «حاتم بن عبد الله طائى‏» مى‏ گوید: 
و حسبک داء ان تبیت‏ببطنة و حولک اکباد تحن الى القد!

یعنى: این درد براى تو بس است که شب با شکم پر بخوابى و در گردت جگرها باشد که قدح پوستى را آرزو کنند (و براى آنان فراهم نشود چه جاى آنکه طعام داشته باشند. 

  هر گونه کپی از مطلب مجاز است                 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خوش آمدید

 

Image result for ‫بسم الله‬‎

به وبسایت صراط خوش آمدید

 

لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم

منتظر نظرات شما هستیم

تعداد بازدید از این مطلب: 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری